Karistetaanko tomut huoltokirjasta ja valjastetaan se tuottamaan lisäarvoa!
- Onko tunne, että huoltokirja ei ole ihan ajan tasalla? Onko tunne, että sisältö ei vastaa kohteita, sopimuksia, huoltoja puuttuu, PTS ei ole niin kovin pitkälle tähtäävää?
- Palvelupyynnöt hoituvat ja asiakkaat ovat suht tyytyväisiä. Riittääkö se?
- Miten viranomaistarkastusten puutteet käsitellään? Tulevatko ne hoidetuksi?
- Onkohan se viimeisin hanke viety huoltokirjaan?
- Miksi huoltokirja?
Joskus 20 vuotta sitten kun huoltokirja tuli pakolliseksi rakennuslupahankkeen yhteydessä tuntui se osalle toimijoista pakkopullalta. Mutta miksi yhä tänä päivänä se on osalle toimijoita samanlainen pakkopulla?
Uskon ja tiedän että se johtuu siitä, että sen hyötyjä ei osata nähdä. Eikö se, että tiedetään mitä laitteita omistetaan, se että laitteita ja rakennuksia huolletaan ja kunnossapidetään oikein ja oikealla tasolla, ole minkään arvoista? Vielä suuremmin asian voi mitata rahassa, mikäli on esim. tuplasopimuksia / huoltovelvoitteita. Laitteita huoltaa sekä oma henkilökunta että ostettu ja osaa laitteista ei huolla kukaan.
Mitä jos laitettaisiin huoltokirja kuntoon ja tuottamaan lisäarvoa, niin omistamisen kuin käyttämisen näkökulmasta? Karistetaanko tomut huoltokirjasta?
Ota yhteyttä tai varaa sinulle sopiva ajankohta, jolloin voimme katsoa mitä teidän huoltokirjallenne tulisi tehdä, jotta sen saisi tuottamaan lisäarvoa!